Mydefence

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Nyt website og partner portal, skaber automatisesring og en stærkere profil.

Mydefence kom med ønsket om at få skabt et nyt website med tilhørende partner portal. Foruden at skulle give dem en stærkere profil, skulle websitet også være med til at give kunderne et bedre billede af hvem de er og hvad det de kan tilbyde.

Samtidig handlede det også om at få at få skabt en partner portal, som kunne være med til at automatisere nogle administrative opgaver, hos administrationen, sælgerne og kunderne. Partner portalen skulle, gøre det nemt for alle parter at indhente den ønskede information, lige fra produktbeskrivelser, til prislister og salgsmateriale, med blot få klik og uden vente tid.

Sidst men ikke mindst skulle det hele være nemt at gå til selv for den uerfarne inden for webdesign, at kunne lave ændringer og opdateringer i det daglige. Så fokus har ligeledes været på at vejlede og “uddanne” personalet til at kunne håndtere rettelser, små opsætninger og opdateringer på både website og Partnerportal. 

Både website og kundeportal er sat op efter at begge sider på sigt kan kan intergeres med en kommende webshop.

Resultatet er blevet et website med tilhørende kundeportal, som gennem automatisering har kunnet afhjælpe både personale og partner med at minimere deres tid på små administrative opgaver, som i sidste ende også skaber en meget større værdi, når vi snakker kundeservice. 

Samtidigt har Mydefence ligeledes fået skabt en stærkere profil, som der kan bygges videre på, internt og eksternt.

Webdesign

Processen for tilblivelsen af det nye website, har været dybegående i det omfang, at der skulle findes ind til den rette arkitektur og opstilling af kundegrupper og produkter.

Det hele skal ses fra et kunde perspektiv i forhold til hvordan de hurtigst muligt kan finde frem til de produkter og ydelser, som netop passer til deres område – specielt når er der arbejdes med kunder som arbejder både til lands, til vands og i luften.

Samtidigt med et øje for overskuelighed og lethed når der skal udvides med kundegrupper og produkter.

De står i dag med et website, som kan vokse med dem. Det er nemt at udvide med nye produkter, nye kundegrupper og ikke mindst med en evt. webshop. – fremtiden og hverdagen er tænkt med ind i opgaven,

Det har været et samarbejde mellem marketing, administrationen og ikke mindst sælger og ledelse, for at få det hele til at stå stærkt.

Partner Portal

På lige fod med websitet så har Partner Portalen, været med ind over alle de samme tanker, i forhold til opstilling og arkitekturen og med henblik på at den kan følge med udviklingen af forretningen og være lige til at gå til når der skal tilføjes nye kundegrupper og produkter.

Der hvor Partner portalen gør en forskel i forhold til websitet er at Mydefence her har mulighed for at service de enkelte partner individuelt uden at det skaber en større arbejdesproces.

Partner Portalen er sat op til at man kan dele dine partner op i forskellige grupper, så man på den måde kan målrette alt salgsmateriale direkte til den rette kundegruppe.

Med Partner Portalen, har vi fået skabt en automatisering af nogle forskellige arbejdsopgaver, både hos administrationen, hos sælgerne og ikke mindst ude hos partnerne.

Der er ikke længere vente tid på modtagelse af salgsmateriale, prislister og produktinfo, alle partner kan hurtigt og nemt hente den aktuelle information direkte på portalen.

  • Integration med login via website
  • Automatisering af arbejdsopgaver
  • Opdeling af interne partner grupper
  • Produktbilleder og beskrivelser
  • Download af filer (pdf)

* Lige som websitet, er det også her muligt at lave en integration med en kommende webshop.

Sparring

Under udarbejdelsen af websitet og Partner Portalen, er der løbende blevet vejledet i håndtering af websitet, i forhold til den daglige drift.

Der er blevet undervist i hvordan de selv hurtigt og nemt kan gå ind og redigere samt opdatere indhold, på begge sites.

Der er under opbygningen ligeledes skabt skabeloner, som gøre det nemt at hente en template ned, hvorfra man efterfølgende blot skal rette til i indholdet.

Der har ligeledes løbende været sparring og vejledning omkring opbygningen af en søgeordsanalyse, for at netop at sende det nye website godt fra start med den rette mængde af gode søgeord.

Foruden den fornødne sparring og vejledning i forhold til websitet, så er der også sideløbende blevet snakket markedsføring, når der har været nogle problemstillinger er spørgsmål der har presset sig på.

Står du med et lignede problem eller ønske om forandring.

Giv os et kald allerede i dag eller send os en besked, så kontakter vi dig, for at høre lidt mere om hvad det er du har i tanker.