Tinnes Køkken

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Mad specialisten sætter eksplosivt salg, gennem Facebook annoncering og planlægning

Hvad gør man når corona lukker landet ned, og man er ejer af en cateringvirksomhed ?

Med en primære indtægtskilde af levering af skolemad, større fester og arrangementer, så skal der tænkes nyt, hvis man gerne vil komme ud med skinnet på næsen i den anden ende.

Hos Tinnes køkken, kom det hurtigt til at handle om, hvordan vi i en fart kunne sadle om og begynde at tilbyde den samme vare, men med et andet formål. Vi var alle sendt hjem og var blevet begrænset i vores færden i forhold til isolation og begrænset adgang til indkøb.

Første tiltag var et tilbud og salg af hverdagsretter alle ugens 7 dage, som kunne leveres på trappen i tilfælde af at man var endt i isolation. Dette blev en stor succes, men efterhånden som vi alle begyndte at rykke tilbage til hverdagen faldt salget og det var igen tid til at tænke nye tanker.

Påske kampagne - påske frokost - Foto: Sara Rask Jensen/Tinnes Køkken

Ja Tak Tilbud !!

Vi kender dem alle efterhånden og der er nok heller ikke mange af os som ikke også har takket ja til et tilbud eller to.

Efter at hverdagen så småt begyndte at komme tilbage, skulle der findes nye løsninger til salg. Ja tak tilbud har tidligere været brugt hos Tinnes Køkken og vi havde derfor en forventning til at dette kunne være en god ide. Men i stedet for at tilbyde de samme tilbud med stjerneskud og smørbrød, så blev det til hverdagsretter i et større perspektiv. 

3 kg tarteletfyld, boller i karry eller mørbradgryde. Retter som vi alle mere eller mindre elsker men som vi ikke altid får lavet med mindre mormor invitere. Men fordi vi er mange som elsker dette blev det til en kæmpe succes, altså som i KÆMPE SUCCES!!

Det kan være svært at få armene ned igen og man kniber sig selv lidt i armen, for kan det nu også passe at det kan være så god en ide? Var det bare denne ene gang det virkede eller kan eventyret fortsætte……?

Eventyret kan fortsætte og der blev behov for at sætte en begrænsning på, for at sikre os at man også kunne følge med i køkkenet. Forespørgslen fortsætter og tarteletfyld er nu blevet en ny handelsvarer og er løbende med i planlægningen af kommende tilbud.

Det er det fordi at vi gennem de første par måneder med salg af ren tarteletfyld via Facebook annoncering kan lave en ROAS på 5183%, dette betyder at Tinne har fået hendes annoncekroner 51,83 gange igen. 

Den er svær ikke er køre videre på.

Annonceresultat fra Facebook

ROAS 5153%

ved salg af tarteletfyld over 3 måneder

Tapas kampagne - JA TAK TILBUD og mad ud af huset - Foto: Sara Rask Jensen/Tinnes Køkken

Planlægning

Gode resultater kommer ved planlægning og at man lytter til hvad ens kunder efterspørger. 

Hos Tinnes køkken blev planlægning ikke blot et redskab for planlægning, af den kommende måneds facebook annonceringer, men det blev også en planlægning som kunne hjælpe med at holde et overblik over indkøb og den kommende sæsons forberedelser. Vi arbejder hele tiden på at forberede os tre måneder frem og planlægge det næste møde i den sidste måned, så vi hele tiden kan være på forkant og på den måde aldrig gå i stå og lave facebook stå stille.

For Tinne er planlægning i forhold til markedsføring nyt, tidligere er der lavet opslag når man lige følte et behov og når der er højtider og mærkedage og man har ikke været på forkant og på den måde blev der ikke skabt et flow på facebook.

Vil man være på forkant med sine opgaver og være klar til at skubbe produkter udover kanten så er planlægningen med til at hjælpe dig med at opnå dine mål og du kan holde dine slagskanaler aktive.

Et planlægningsmøde med Tinne har været fyldt op med lidt af det hele, alt efter behov og har været et samarbejde mellem os og Tinne.

  • Book møder ind til planlægning
  • Løbende dialog omkring evt. ændringer eller blot give en highfive
  • Idegenerering i forhold til kommende tiltage og tilbud
  • Forretningsforståelse i forhold til udvikling
  • Fokus på kundeefterspørgslen 
  • Hvem skal sørge for hvad
  • Deadlines for overdragelse af evt. billeder, tekster
  • Læring og vidensdeling 

Nytårs kampagne - Nytårs menu - Foto: Sara Rask Jensen/Tinnes Køkken

Resultat

Stopper vi op og gennemgår den forandring der sket hos Tinnes køkken, så har det at begynde en planlægning og have større fokus på sin online forretning været et meget godt intiativ også selvom at det blev under tvang grundet en corona nedlukning. Men Tinne kan i dag se hvad det kan og hvad hun kan få ud af at satse mere digitalt på hendes forretning.

Det er ikke kun i forhold il omsætning, men det er også gået hen og blevet en fordel i forhold til hende konkurrenter og synlighed over for en ny og potentiel kundegruppe, som nu har fået øjenene op for hendes produkter og forretning.

Vi kan se en større aktivitet på henvendelser gennem facebook, som ikke har været der tidligere, hvilket har åbnet op for ny kanal, hvor der kan skabes en relation til kunderne og hvor kunderne hurtigt og nemt kan komme i kontakt med hende, når man allerede sidder med sin mobil i hånden. 

Så selvom man er en mindre virksomhed, så kan man også godt opnå gode resultater med et lille budget.

Ønsker du lige som Tinnes Køkken at vækste din online forretning ?

Så giv os et kald allerede i dag eller send os en besked, så kontakter vi dig, for at høre lidt mere om hvad det er du har i tankerne.